Największe znaczenie ma wartościowa treść, która nie tylko sprzyja SEO, ale również wspiera wizerunek marki, podkreśla jej profesjonalizm i jest pomostem pomiędzy nią a odbiorcami.
Content stał się podstawą wszystkich innych działań i pokazał, że potrafi generować niesamowite zyski. Nie da się go pominąć tworząc strategię marketingową, budując stronę internetową, prowadząc bloga, media społecznościowe czy sklep internetowy.
Od słów Billa Gatesa minęło niemal 20 lat, a treści stały się istotą komunikacji w sieci. Tym samym usługi copywriterskie są jednymi z najbardziej poszukiwanych przez firmy, które potrzebują wsparcia w budowaniu swojej marki.
Czym się różni copywriting od content marketingu?
Oba mają jeden cel – zwiększyć zainteresowanie firmą i przełożyć to na zyski. Można powiedzieć, że usługi copywriterskie mieszczą się w content marketingu – w końcu finałem ma być sprzedaż, a dobre teksty naprawdę sprzedają.
Przy sporej ilości różnic, które dzielą te dwie dziedziny jest jedna podstawowa – zakres działania w czasie. Copywriting (pisanie treści) nastawiony jest na natychmiastowe zachęcenie czytelnika do zainteresowania się ofertą marki (akcja, reakcja), natomiast content marketing pracuje w tle na to, by ta treść miała szansę stać się ciekawą propozycją – buduje długofalowe strategie, korzysta jednocześnie z wielu kanałów komunikacji i wielu narzędzi, a także dystrybuuje treści stworzone przez copywritera. Mogą to być np. sponsorowane publikacje w serwisach zewnętrznych, infografiki w mediach społecznościowych, artykuły eksperckie na firmowym blogu czy opracowanie w różnych kanałach tzw. dowodu społecznego (opini klienta o jakości produktów czy usług świadczonych przez firmę).
Jestem copywriterką, ale również content managerką, więc nie tylko stworzę treści, których potrzebujesz, ale pomogę wskazać Ci ścieżkę, która przyniesie najlepsze rezultaty.
Usługi copywriterskie SEO
Sam copywriting to za mało, bo nie każda treść napisana intuicyjnie jest w stanie sprostać wymaganiom wyszukiwarek – tutaj przyda się wiedza, które z mechanizmów są najważniejsze, aby treść była jednocześnie interesująca, wartościowa i w pełni zoptymalizowana.
O czym należy pamiętać? Każdy rodzaj treści może stać się treścią SEO – wpisy na blogu, artykuły specjalistyczne, opisy produktów w sklepie, strony kategorii, filmy itp. Pole do popisu dla Twojej marki jest szerokie i nie warto marnować potencjału każdego z elementów którymi możesz zaprezentować swoją firmę.
Usługi copywriterskie cennik
Osoby zainteresowane usługami copywriterskimi mogą spotkać się z systemem rozliczenia opartym na jednostce 1000 zzs (1000 znaków ze spacjami). To od niej wychodzi podstawowa miara tekstu w odniesieniu do ceny netto. Dlaczego nie podaje się tego w przeliczeniu na stronę A4? Byłyby to niemiarodajne ze względu na rodzaj formatowania tekstu, więc jeśli czytasz ten tekst uważnie od samego początku, to niedawno minęliśmy 3000 zzs 😉
Jak kształtują się ceny za usługi copywriterskie? Zwykle podawane są w przybliżeniu, bo sporo zależy od branży, rodzaju tekstu, grupy docelowej, celu, jaki ma wywołać i miejsca jego publikacji. Dlatego każda wycena jest indywidualna, ale oscyluje w pobliżu poniższych kwot:
- Teksty blogowe, recenzje, teksty użytkowe od 45 zł netto za 1000 zzs.
- Teksty zewnętrzne i sponsorowane od 55 zł netto za 1000 zzs.
- Artykuły specjalistyczne wymagające solidnego researchu 60 zł za 1000 zzs.
- Inne treści na strony www od 30 zł netto za 1000 zzs.
- Oferty handlowe i materiały promocyjne od 200 zł netto za całość.
- E-booki wycena indywidualna za całość.
- Tłumaczenia np. artykułów, instrukcji obsługi, regulaminów wewnętrznych od 25 zł netto za 1000 zzs.
- Drobne testy o charakterze informacyjnym od 25 zł netto za 1000 zzs.
- Abonament na usługi copywriterskie wycena indywidualna od 1 publikacji.
O czym warto pamiętać zamawiając tekst:
- Termin ustalimy indywidualnie, ale zwykle wynosi około 7 dni kalendarzowych.
- Istnieje opcja ekspresowa (1-2 dni), do której doliczane jest 30% wartości podstawowej za 1000 zzs.
- Do ceny netto należy doliczyć 23% VAT.
Wystawiam faktury VAT.